Pro řidiče Vše

Kondiční jízdy se vyplatí

kondiční jizdy

Mít řidičský průkaz je dnes takřka samozřejmost. Automobil potřebujeme nejen k soukromým účelům, ale většinou se bez něj neobejdeme i při výkonu povolání. Abychom řidičský průkaz získali, musíme úspěšně absolvovat autoškolu. Ta se skládá z teoretické a praktické části, kterou představují povinné a často i kondiční jízdy.

Učební plán autoškoly má předepsaný počet hodin jízd. Žádný učený z nebe nespadl, a proto ne každému tento rozsah stačí. Z toho důvodu je možné dokoupit kondiční jízdy navíc. Není se za co stydět, určitě je to lepší než neudělat závěrečné zkoušky, zbytečně se stresovat a zoufat si nad tím, že řidičský průkaz ještě nemáme.

Celá řada lidí řidičský průkaz napoprvé nesloží právě kvůli jízdám. Ty si na rozdíl od teorie nemůžeme sami procvičit, a proto je třeba právě nad dokoupením jízd uvažovat. Investice do nich se totiž mnohonásobně vrátí!

Mnoho lidí si udělalo autoškolu hned v 18 letech, ale potom nemělo z rozličných důvodů příležitost řídit automobil a osvěžovat si svoje dovednosti v praxi. Svůj první vůz si často pořídí až o řadu let později třeba v souvislosti se změnou zaměstnání nebo se založením rodiny. Je pochopitelné, že jim schází praxe a řadu návyků již dávno zapomněli. V takových případech jsou kondiční jízdy ideální příležitostí pro osvěžení bývalých znalostí.

banner4blog

Každý sám ví, kde ho tlačí bota nejvíce, a proto se může s instruktorem domluvit právě na procvičování svých slabin. Někomu nejdou například nájezdy a sjezdy z dálnice, jiný má problémy s řízením při velké rychlosti nebo s městským provozem. Mnohdy stačí pouze instruktorovi sdělit naše problémy a ten sám podle nich přizpůsobí zaměření jízd. Pokud si nejsme jisti, kde máme slabiny při řízení, můžeme se domluvit na startovací dvou nebo jednohodinovce. Během ní instruktor zjistí, co nám jde a co nikoli. Kondiční jízdy pak sestaví podle našich nedostatků a my se za naše peníze dočkáme tolik potřebných výsledků.

O autorovi

Jiří Novák